1) Να γράψεις σύνθετες λέξεις με το – δύσ- ή – δίσ- :
Α) Το αυτοκίνητο που έχει δύο πόρτες: .............................................................
Β) Το καλάθι στο μπάσκετ δύο πόντων: .............................................................
Γ) Αυτός που δύσκολα πιστεύει σε κάτι: .............................................................
Δ) Το αυτοκίνητο που έχει δύο θέσεις: .............................................................
Ε) Ο αετός με δύο κεφάλια: .............................................................
Στ) Η άδεια που διαρκεί δύο μήνες: .............................................................
Η γάτα κοιμάται.
Τα μαλλιά της χτενίζει η Γεωργία.
Β) Το καλάθι στο μπάσκετ δύο πόντων: .............................................................
Γ) Αυτός που δύσκολα πιστεύει σε κάτι: .............................................................
Δ) Το αυτοκίνητο που έχει δύο θέσεις: .............................................................
Ε) Ο αετός με δύο κεφάλια: .............................................................
Στ) Η άδεια που διαρκεί δύο μήνες: .............................................................
2) Να σημειώσεις ( Υ ) για το υποκείμενο, ( Ρ ) για το ρήμα και ( Α ) για το αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις:
Θυμήσου αυτά που μάθαμε στο σχολείο....
Το Υποκείμενο απαντά στην
ερώτηση ποιος; ποια; ποιο; και είναι σε πτώση Ονομαστική.
Το Αντικείμενο απαντά στο τι; και είναι σε πτώση Αιτιατική.
( Υ )
( Ρ )
( Α )
↓
↓ ↓
Π.χ. Η Μαρία έστρωσε το κρεβάτι
Η γάτα κοιμάται.
Τα μαλλιά της χτενίζει η Γεωργία.
Τα παιδιά παίζουν σκάκι.
Θέλεις καραμέλα;
3) Να σχηματίσεις ρήματα για να δείξεις τι εργασία κάνει: Θέλεις καραμέλα;
ο μάγειρας ………………
ο ράφτης …………………
ο χτίστης …………………
ο δάσκαλος …………….
ο γιατρός ………………..
ο θεριστής ……………..
ο κουρέας ……………...
ο σερβιτόρος…………..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου