Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ -ΡΗΜΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

Άσκηση
Τι ρόλο παίζει η υπογραμμισμένη λέξη στην πρόταση;
Να το γράψεις στην παρένθεση. (Υποκείμενο, Ρήμα , Αντικείμενο, Κατηγορούμενο )
  • Ο παίκτης έβαλε γκολ.  (…………………………………………)
  • Η Μαρία αγόρασε μία υπέροχη τσάντα.   (…………………………………………)
  • Το νερό είναι ζωή!    (…………………………………………)
  • Όσο μεγαλώνεις, γίνεσαι ομορφότερος.    (…………………………………………)
  • Μοιάζεις με βασιλιά!   (…………………………………………)
  • Δώσε το μολύβι στο συμμαθητή σου.   (…………………………………………)   (…………………………………………)
  • Το χρώμα της γάτας είναι λευκό.   (…………………………………………)   (…………………………………………)
  • Το αποτέλεσμα φαίνεται απίστευτο.   (…………………………………………)   (…………………………………………)
  • Ο Φάνης ασπρίζει τον τοίχο.  (…………………………………………)   (…………………………………………)
  • Ο κ. Πέτρου έγινε Δήμαρχος.  (…………………………………………)
  • Η Σοφία ταΐζει το σκύλο.  (…………………………………………)  (…………………………………………

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΡΗΜΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ -ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

ΑΣΚΗΣΗ: Βρείτε στις παρακάτω προτάσεις: ρήμα, υποκείμενο, αντικείμενο και κατηγορούμενο.
Ο Γιώργος χαϊδεύει το σκύλο.
Ο παπαγάλος είναι πολύχρωμος
Οι επιπλοποιοί έβαψαν τη βιβλιοθήκη.
Ο Παύλος έγινε οδοντίατρος.
Οι μηχανικοί κατασκεύασαν πύργο.
Η σκάλα είναι ξύλινη.
Οι εργάτες σκάβουν χαντάκι.
Η συνομιλία ήταν ευχάριστη.
Ο Πέτρος είναι πολύ μορφωμένος.
Ο δάσκαλος διάβασε την άσκηση.
Εσύ είσαι ο τέταρτος.
Ο Γιάννης κόβει τον πεύκο.
Η Κατερίνα είναι πρόεδρος
Ο Νίκος εκλέχτηκε πρόεδρος.
Η Μαρίνα ζει στην Αθήνα.
Η Σόνια, η γάτα, πήδησε τη μάντρα.
Ο Γιώργος χειροτονήθηκε ιερέας.
Η Κατερίνα ονομάζεται Ζαφειρίου .
Ο Πέτρος υπηρετεί στρατιώτης.
Η Μαρίνα γεννήθηκε στην Άρτα.





Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον

ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ ΠΟΥ ΜΙΣΟΥΣΕ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η Meena, από μικρή δεν ενδιαφέρονταν για την ανάγνωση βιβλίων, ενώ ανήκε σε μία οικογένεια που λάτρευε το διάβασμα και το σπίτι της ξεχείλιζε από βιβλία. Μία μέρα, στην προσπάθειά της να σώσει το γάτο της που είχε παγιδευτεί στην κορυφή μίας στήλης βιβλίων, αναγκάζεται να διαβάσει. Από εκείνη τη στιγμή, τίποτα δεν θα είναι το ίδιο, καθώς η αγάπη για τη λογοτεχνία θα μείνει στην καρδιά της.

Ο ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΗΣ ΓΑΙΔΑΡΟΣ -μουσική Ζορμπας

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΧΟΛΕΙΑ....ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ...

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

. Αξίζει  να δούμε κάποιες φωτογραφίες από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, που απεικονίζουν τη μαθητική ζωή σε Σχολεία της Πατρίδας μας.

Ο μαυροπίνακας είναι χαρακωμένος και μόλις διακρίνονται τα σημάδια επάνω του. Η σόμπα στη μέση της αίθουσας προσπαθεί να δώσει λίγη ζεστασιά στα μικρά παιδιά.

Στα θρανία κάθονταν όχι δυο-δυο, ούτε τρεις-τρεις, αλλά έξι και περισσότεροι. Το βλέμμα του δασκάλου ιδιαίτερα αυστηρό.

Τα παπούτσια ήταν βέβαια πολυτέλεια.

Βιβλία δεν είχαν όλα τα παιδιά. Ίσως ένα βιβλίο για δύο μαθητές.

Εδώ δεν υπάρχει καν αίθουσα. Το μάθημα γίνεται έξω… Τον πίνακα μπορούν να τον βλέπουν μόνο λίγοι.

Κάποτε και τα θρανία ήταν πολυτέλεια!

Στο Βαρδάρη Θεσσαλονίκης (1930), 60 περίπου παιδιά με μόνο μία δασκάλα!

Στο Ελληνικό Σχολείο Αρρένων Πύλου (1930) η τραγιάσκα ήταν υποχρεωτική.

Τότε που η πείνα θέριζε… Το Σχολείο προέβλεπε να προσφέρει συσσίτιο στους μαθητές του.

Για το τέλος της σχολικής χρονιάς ήταν καθιερωμένες οι γυμναστικές επιδείξεις.

Το 5ο Γυμνάσιο Θηλέων Θεσσαλονίκης. Η ποδιά και ο γιακάς απαραίτητα στοιχεία της ενδυμασίας των μαθητριών.

Μελέτη περιβάλλοντος-Σημαντικά έργα

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟ ΑΝΤΙΡΙΟ

Ας φανταστούμε ότι είμαστε εμείς μέσα στο αυτοκίνητο και περνάμε τη γέφυρα Ρίο Αντίριο! και μερικές πιο λεπτομερείς πληροφορίες... Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Κατασκευάστηκε από την Γαλλική εταιρία Vinci. Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.280 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2.880 μέτρα. Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από μεγέθους 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ.

ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ

Βρείτε τις παρακάτω 14 λέξεις οριζόντια, κάθετα, διαγώνια, και.. αντίστροφα*!


Στερεά Ελλάδα,  μετακίνηση,  είλωτες,  Πελοπόννησος,  Πίνδος*,  Δωριείς,  Δωρίδα,  Γεωμετρικά, Ευρώτας*,  βορράς,  διάλεκτος,  φύλο,  κάθοδος,  Σπάρτη*

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Μερικες προτάσεις για εξάσκηση:
*Κοιμάμαι αργά και ξυπνάω νωρίς.
*Κουράζομαι στην γυμναστική και διψάω.
*Γεύομαι το φαγητό που τρώω.
*Έρχομαι και φεύγω.'
*Λυπάμαι όταν πετάω παιχνίδια.
*Διαβάζω και μορφώνομαι.
*Παρατηρώ και ενημερώνομαι.


animasyros!!!!

Kαι για να μην ξεχνιόμαστε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο ταινίες μας περιμένει
Εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες ! http://animasyros.gr/
 aniμasyros 8.0

δισ...ή δυσ΄!



1.    Στις παρακάτω προτάσεις συμπλήρωσε το κενό με τη λέξη που ταιριάζει.

● Ο κυρ Νίκος έγινε …………………………………….., επειδή κέρδισε το τζόκερ.
    α. δισεκατομμυριούχος              β. δυσεκατομμυριούχος

● Η κυρία Σοφία απέκτησε το πρώτο της …………………………….., όταν ήταν 60 ετών.
    α. δισέγγονο                      β. δυσέγγονο

● Η λέξη «κοντά» είναι …………………………………… .
    α. δισύλλαβη                           β. δυσύλλαβη

● Η αίθουσά μας έχει μερικές φορές μια ……………………………….. μυρωδιά.
    α. δισάρεστη                           β. δυσάρεστη

● Αχ, ……………………………….. μου! Τι θα κάνω τώρα;
    α. διστυχία                              β. δυστυχία

2. Βάλε ι ή υ στις παρακάτω λέξεις.(Βάλε τόνο όπου χρειάζεται)

● δ….σεύρετος                   ●δ….ώροφο                      ● δ….κοπο

● δ….δυμος                        ● δ….κλινο                       ● δ….σνόητος

● δ….στιχο                         ● δ….κυκλο                      ● δ….σλεξία\

● δ….σέλιδος                      ● δ….μετρος                     ● δ….στύχημα

3. Σχημάτισε σύνθετες λέξεις γράφοντας πώς λέγεται:

αυτός που έχει δύο πρόσωπα " διπρόσωπος

αυτός που δεν κινείται εύκολα " ………………………………………………

το παιδί που μιλάει δύο γλώσσες " ………………………………………….

το σπίτι που έχει δύο ορόφους " ……………………………………………..

το παράθυρο που έχει δύο φύλλα " ………………………………………………………

αυτός που δεν είναι ευχάριστος " …………………………………………..

αυτός που δεν έχει τις σωστές αναλογίες " …………………………………………

το έτος που έχει 366 ημέρες " …………………………………………………

Happy birthday blog!!!!

Χρόνια Πολλά ΤΡΙΤΑΚΙΑ!


Σαν σήμερα 24/9 φτιάχτηκαν τα "ΤΡΙΤΑΚΙΑ ΕΞΥΠΝΑΚΙΑ"
και η google μας έστειλε το μήνυμά της!!!

131.869 προβολές!!!!! για "τριτάκια" γενικά

 (19.336 η δική μας ιστοσελίδα!- Βάλαμε όλοι το λιθαράκι μας)
Τα παιδιά θέλουν να ενημερώνονται όλο και περισσότερο.

Με το καλό και αυτό τον χρόνο για περισσότερες προβολές
σαν ... τεταρτάκια τώρα πια που γίναμε 1 χρόνο μεγαλύτεροι!!!!!

Σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το δι(σ)- ή το δυσ- .


1. Στις παρακάτω προτάσεις συμπληρώνω την κατάλληλη λέξη που βρίσκεται μες στο πλαίσιο.
<<δυστυχισμένοι, δισέλιδα, δυσφορία, δυσάρεστα, δίχρωμη,δύσχρηστο, δίτομο, δύσβατο, δύστροπο>>
v  Μετά τα ευχάριστα νέα ήρθαν τα ……………………… .
v  Πήγαμε περίπατο στο βουνό και περπατήσαμε σ’ ένα ……………………. μονοπάτι.
v  Η γιαγιά μου έχει στον κήπο της μία …………………. τριανταφυλλιά.
v  Ο Ξενοφώντας είναι πολύ ………………….. παιδί στα παιχνίδια που παίζουμε.
v  Σε κάποιες χώρες υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ………………………… .
v  Ο μπαμπάς έχει ένα εργαλείο πολύ …………………… .(δύσκολο στη χρήση)
v  Η νονά μού έκανε δώρο ένα ………………. λεξικό.
v  Το μεσημέρι έφαγα πολύ φαγητό κα μετά ένοιωθα έντονη ……………………  . στο στομάχι μου.
v  Τα φυλλάδια που μας δίνει η κυρία είναι συνήθως ………………………. .

2. Συμπληρώνω στα κενά των λέξεων   δι(σ) ή δυσ
Ø  Το ποίημα που διαβάσαμε σήμερα ήταν   ……..τιχο.
Ø  Το ελάφι, στιςμέρες μας, είναι   ……..εύρετο ζώο.
Ø  Ο λογαρισμός του ΟΤΕ έρχεται κάθε  …μηνο.
Ø  Στην τάξη μας έχουμε ένα  ….γλωσσο μαθητή. Μιλά ιταλικά και ελληνικά.
Ø  Ο Θωμάς, ο μαθητής του Χριστού, ήταν  …..σπιστος.
Ø  Ο κροκόδειλος στη στεριά είναι  ……κίνητο ζώο.

Ø  Στο δωμάτιό μου έχω μια  ….μετρη ντουλάπα.