Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

1.   Να      αντιστοιχίσεις τις εκφράσεις για το νερό με τη σημασία τους:



Είναι σαν τα κρύα τα νερά      ☞                 ☻ υποχωρώ
Βάζω νερό στο κρασί μου            ☞                 ☻ έχει στεγνώσει
Είναι έξω από τα νερά του            ☞                 ☻ δε μιλάει
Ήπιε το αμίλητο νερό                   ☞                 ☻ είναι ίδια
Το αίμα νερό δε γίνεται                ☞                  ☻ του αρέσει το κρασί με το νερό
Είναι σαν δυο σταγόνες νερό        ☞                  ☻ είναι σε ξένο περιβάλλον
                                                                            ☻ Είναι πολύ όμορφο
                                                                            ☻ Οι συγγενικές σχέσεις είναι πολύ δυνατές

2.Δανείζομαι πρότυπα από το ζωικό βασίλειο και συμπληρώνω τις παρομοιώσεις:

καταπίνει σαν γλάρος                                        πεινάει  ………………………….

Τρέχει  …………………..                          τρώει  ……………………………

Κολυμπάει ………………………..                       τσακώνονται ………………………….

Σκαρφαλώνει ……………………….                    Καμαρώνει ……………………………….

3.Να κλίνω το ρήμα πεινάω/ώ στο ενεστώτα και τον παρατατικό και με τους δύο τύπους:

           Ενεστώτας
            Παρατατικός


















4.Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με τα ρήματα που υπάρχουν στην παρένθεση στον παρατατικό:

(ξεσπάω, προχωράω, τραβάω, ρουφάω, μιλάω, γελάω, κοιτάω, κουβαλάω, σταματάω )
 


Ο Γιώργος ………………….. για να μπει φως.
Κάθε λίγο ………………………….. τη διήγηση και ……………………………… σε δυνατούς λυγμούς.
Τα μυρμήγκια ………………………..  με κόπο τους σπόρους στη φωλιά τους.

Καθώς ………………………. στο δρόμο, …………………………….. τις βιτρίνες των καταστημάτων.

Χτες ………………………….  και ………………………….. την ώρα του μαθήματος.

Οι ρίζες των δέντρων ……………………. Το νερό της βροχής.

5.Βρίσκω  το υποκείμενο, το ρήμα, το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο στις παρακάτω προτάσεις:

Ο σκύλος κυνηγά τη γάτα.                                    Ο κηπουρός ποτίζει τον κήπο

Τη γη φωτίζει ο ήλιος.                                            Ο Νίκος  σπουδάζει γιατρός.
    
Το παιδί είναι κρυωμένο.                          Τα κορίτσια παίζουν ρακέτες

Η τηλεόραση είναι χαλασμένη.                Ο κήπος είναι καταπράσινος


Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Ή ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ

Bridge (Γέφυρα) είναι μια μικρή ιστορία για τέσσερις χαρακτήρες των ζώων που προσπαθούν να διασχίσουν μια γέφυρα , αλλά συναντούν εμπόδια μεταξύ τους στην προσπάθειά τους αυτή! Η μη συνεργασία οδηγεί την τιμωρία… Το ηθικό δίδαγμα αυτής της ιστορίας είναι πως μπορεί να υπάρχουν συχνά διαφωνίες ή ανταγωνιστικά μονοπάτια στη ζωή, όμως πέρα από την υπερηφάνεια, υπάρχει και ο συμβιβασμός!

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μάρω Λοϊζου

Τα βιβλία της σειράς αυτής έχουν γραφτεί με οδηγούς την τρυφερότητα και την ποίηση. Βοηθούν το παιδί να κατανοήσει τη βαθύτερη έλξη μεταξύ των φυσικών φαινομένων και το αντίκρισμά τους στα ανθρώπινα αισθήματα και έργα. Προβάλλει έτσι, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την οικολογική ισορροπία και αρμονία από τη μια και την ανθρώπινη επικοινωνία και αγάπη από την άλλη

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΡΕΧΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας

Όλοι ξέρουμε το "απλό" ρολόι, και το ηλιακό ρολόι πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουν πως υπάρχει και αστρονομικό ρολόι;

Στις 9/10 πέρασαν 605 χρόνια από την ύπαρξη του μεσαιωνικού Αστρονομικού Ρολογιού της Πράγας 
Το Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας (το Orloj, «Ορλόι» για τους ντόπιους είναι σύμβολο της ιστορικής πρωτεύουσας της Βοημίας της Τσεχίας.
Το σημερινό ρολόι είναι ένα πιστό αντίγραφο του αρχικού, που καταστράφηκε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρίσκεται στον νότιο τοίχο του Παλιού Δημαρχείου, στην Πλατεία της Παλιάς Πόλης, και αποτελεί σημαντική και δημοφιλή τουριστική «ατραξιόν».
Η διακόσμηση του ρολογιού ολοκληρώθηκε το 1865 με το ζωγραφιστό «ημερολόγιο» σε έναν κυκλικό δίσκο κάτω από το Ρολόι, έργο του γνωστού Τσέχου ζωγράφου και αρχιτέκτονα Γιόζεφ Μάνες (Josef Manes).
Το Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας
(ο κάτω κυκλικός δίσκος είναι το Ημερολόγιο του Μάνες).

Η όλη κατασκευή του Αστρονομικού Ρολογιού της Πράγας δείχνει στους θεατές τρεις ανεξάρτητες κινήσεις:
  • Την κίνηση του Ηλίου κατά τη διάρκεια μιας μέσης ηλιακής ημέρας.
  • Τη μέση περιφορά της Σελήνης κατά τη διάρκεια ενός συνοδικού (σεληνιακού) μήνα.
  • Τη φαινόμενη ετήσια περιφορά του Ηλίου γύρω από τη Γη πάνω στην εκλειπτική.


Ο πύργος του ρολογιού. Το Αστρονομικό Ρολόι βρίσκεται στο κάτω μέρος του.

Αλογάκι της Παναγίας-Mantis Religioza

Το περίφημο «Αλογάκι της Παναγίας» που σέβεται ο κόσμος και συνήθως δεν το ενοχλεί αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα και άγνωστα στην πραγματικότητα έντομα. Έχει μήκος 5-7 εκατοστά και το επιστημονικό του όνομα είναι Mantis Religioza, η λέξη mantis προέρχεται από την ελληνική λέξη μάντης. 


Μεταφράζοντας την επιστημονική του ονομασία θα λέγαμε ότι πρόκειται για τον «προσευχόμενο μάντη». Πρόκειται για ένα από τα πιο αδίστακτα και αιμοβόρα πλάσματα της φύσης και δεν έχει να κάνει τίποτα με το θεϊκό όνομα του.. Έχει απίστευτη ικανότητα να στοχεύει και να εγκλωβίζει το θήραμα του σε ασύλληπτα γρήγορους χρόνους και να το σκοτώνει ακινητοποιώντας το με το ράμφος του και τα μακριά και σαν πριόνια πόδια του που αγκαλιάζουν το θύμα και δεν του δίνουν περιθώρια διαφυγής... 

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Ο Σίμπα στο Παγκόσμιο Κύπελλο



ΑΡΙΘΜΟΙ ΕΩΣ ΤΟ 20.000


 1.Ταξινομήστε τους παρακάτω αριθμούς από το μεγαλύτερο στο μικρότερο:


17.276
19.354
14.015
16.947
19.345







2.Παρατηρώ και συνεχίζω:

20.000
19.900













14.060
15.060




9.990
9.980





3.Γράφω το μεγαλύτερο και τον μικρότερο σε αξία αριθμό που σχηματίζεται με τα ψηφία:  2    7    9   1   3

Ο μεγαλύτερος
Ο μικρότερος
1
1

                        4.Σε ποιον αριθμό το ψηφίο 7 έχει μεγαλύτερη αξία:


12.789             10.978           19.687         17.121

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ!

1.  Συμπληρώνω ότι λείπει.

α.
3.007
3.000 + 7

β.
4.002


γ.

5.000 + 300 + 20 + 5

δ.


Οχτώ χιλιάδες τριακόσια έξι
ε.
8.946


στ.

7.000 + 300 + 1

ζ.


Έξι χιλιάδες επτακόσια τριάντα

2.  Γράφω τους αριθμούς που είναι κατά 6 Δεκάδες μεγαλύτεροι.
 


● 1.216   "                        ● 5.432   "                        ● 4.568   "                   
 


● 7.839   "                        ● 8.158   "                        ● 4.012   "          
                  
3.  Γράφω τους αριθμούς που είναι κατά 2 Δεκάδες μικρότεροι.
 


● 975     "                        ● 2.429   "                        ● 5.416   "                   
 


● 3.402   "                        ● 1.225   "                        ● 8.105   "  

4.  Γράφω τους αριθμούς που είναι κατά 4 Εκατοντάδες μεγαλύτεροι.
 


● 3.630   "                        ● 7.581   "                        ● 6.711   "                   
 


● 5.824   "                        ● 4.354   "                        ● 1.943   "                   

5.  Γράφω τους αριθμούς που είναι κατά 5 Εκατοντάδες μικρότεροι.
 


● 2.432   "                        ● 3.546   "                        ● 7.037   "  
 


● 9.245   "                        ● 2.905   "                        ● 1.047   "

6.  Συγκρίνω τα ζευγάρια των αριθμών βάζοντας > ή <.



546
______
603
1.245
______
1.254

3.056
______
2.986
3.467
______
467

769
______
815
5.603
______
4.999

892
______
731
7.453
______
7.458

2.547
______
7.365
999
______
1.111

AΡΙΘΜΟΙ ΕΩΣ ΤΟ 20.000

1. Ανεβαίνω από το 12.000 μέχρι το 20.000 ανά 1000:
12.000, 13.000,   ………………………………………………………………………….

2. Γράφω με λέξεις τους αριθμούς, όπως στο παράδειγμα:
16.074: δεκαέξι χιλιάδες  εβδομήντα τέσσερα
19.003:_______________________________________________________________
18.500:_______________________________________________________________
13.109:_______________________________________________________________

3. Αναλύω τους παρακάτω αριθμούς, όπως στο παράδειγμα:
 19.325:   10.000  +  9.000 +  300+  20 +5
 17.409:_________________________________
 14.210:_________________________________
 18.002:_________________________________
 11.068:_________________________________

4. Συνθέτω τους παρακάτω αριθμούς, όπως στο παράδειγμα:
10.000 + 2.000 + 800 + 4 = 12.804
10.000 + 4.000+ 50 + 8   =___________
10.000 + 200 + 4           =___________
10.000 + 90 + 9             =___________
10.000 + 7                     =___________

5. Γράφω πόσες χιλιάδες (Χ), εκατοντάδες (Ε), δεκάδες (Δ) και μονάδες (Μ) έχουν οι παρακάτω αριθμοί, όπως στο παράδειγμα:
 13.895:   1ΔΧ    3Χ    8Ε    9Δ     5Μ
 10.347:_______________________________
 11.508:_______________________________
 19.035:_______________________________
 14.008:_______________________________

 17.783:_________________________________