Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Υ-Ρ-Α-Κ /ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΑΡΘΡΑ/ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΕΞΕΩΝ

1. Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές:


ΡΗΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
ΟΝΟΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
Ανακαλύπτω τον ένοχο.

Διορθώνω την ορθογραφία.

Εντοπίστηκε το ναυάγιο.

Λιώνουν οι πάγοι.

Ο αέρας μολύνεται.

Το κλίμα αλλάζει.

Οι άνθρωποι ανησυχούν.

Ανακυκλώνω το χαρτί.

Τα παιδιά διαβάζουν.

Οργανώνω τη γιορτή.

Τα δάση καίγονται.

Τα παιδιά γράφουν.

Λύνω την άσκηση.

Αγοράζω βιβλία.


Η διακοπή της κυκλοφορίας.

Το άνοιγμα της βρύσης.

2. Βάζω (Υ) για το υποκείμενο, (Α) για το αντικείμενο, (Ρ) για το ρήμα και (Κ) για το κατηγορούμενο. Ύστερα βάζω (Α) για τις απλές και (Σ) για τις σύνθετες προτάσεων.
( ......) Η Βέροια έχει πάρκα, δρόμους  και πλατείες.
               ( .... )   (...)  (......)   (......)                 (.....)
(.......) Ο Άρης δεν ξέρει την ιστορία.
             (......)          (....)       (.......)
(.......)  Οι κάτοικοι του χωριού είναι κτηνοτρόφοι και γεωργοί.
                  ( .......)          (.....)     (...)      (......)                 (......)
(......)  Ψηλός και γεροδεμένος είναι ο αστυνόμος.
           (....)               (........)        (....)       (.......)
(......)  Πολλούς φίλους έχει ο Αντώνης.
            (.....)       (......)   (....)    (......)
(......) Κυνηγητό και κρυφτό έπαιξαν ο Αντώνης  και ο  Πέτρος.
             (.....)              (.....)     (.....)       (.......)                (.....)
(......) Οι οικοδόμοι χτίζουν το σπίτι.
               (........)         (.....)       (.....)
(.......)  Ο Γιώργος είναι ξανθός και γαλανομάτης.
                (......)      (....)   (.....)             (.....)
(......)  Ο άντρας πήγε βόλτα  στο πάρκο και στη λίμνη.
              (.....)     (....)    (....)           (....)                  (.....)

3. Κυκλώνω τα οριστικά άρθρα και υπογραμμίζω τους αδύνατος τύπους των προσωπικών αντωνυμιών.
Η μαμά τον πλησίασε και χάιδεψε τον Πέτρο.
Ο δάσκαλος τους μίλησε για τους ήρωες του Σαράντα.
Ο Γιώργος τον έσπρωξε και τον έριξε κάτω.
Τις διάβασα όλες τις σελίδες του βιβλίου.
Του έδειξα τη θήκη του βιβλίου.
Είδα τον παππού και τη γιαγιά.
Τους έδωσα τα βιβλία που τους αγόρασα  από τους πάγκους της  πλατείας.
Η μαμά την ξύπνησε την Ελένη και την έστειλε στην αγορά.
Είδα τον Πέτρο που έπαιζε και τον ρώτησα αν είδε  το  Γιώργο.
Η γόμα του Νίκου είναι ίδια με την δική  μου.
Πιάσανε τους κλέφτες και τους έκλεισαν φυλακή.

4. Συμπληρώνω τις προτάσεις με το ρήμα που παράγεται από το ουσιαστικά της παρένθεσης.
Ο γεωργός (κλαδί) ................................. τα δέντρα.
(αρχή) ............................ αμέσως το διάβασμα.
(φόρτωμα) .............................. στον υπολογιστή τα νέα προγράμματα.
Ο μπαμπά (θυμός) .......................... με τα αγόρια που (πάλη) .................................
Ο στρατιώτης (οπλή) ........................... το όπλο του και (σημάδι) .............................
Ο Πέτρος (δοκιμή) ........................ το γλυκό που (αγορά) .......................................
Η σόμπα (καπνός) .................................,  αλλά (θερμός) .............................. το σπίτι.

5. Γράφω τα ρήματα που παράγονται από τις λέξεις:
Λέξη
Ρήματα σε -εύω
Λέξη
Ρήματα σε -ώνω
δραπέτης

ζύμη

κλαδί

καρφί

γύρος

στεφάνι

φυτό

θεμέλιο

Λέξη
Ρήματα σε -ίζω
Λέξη
Ρήματα σε -αίνω
κέρδος

άσχημος

βρωμιά

ανάσα

σφουγγάρι

βάρος

Λέξη
Ρήματα σε -αζω
Λέξη
Ρήματα σε -ιάζω
φωνή

μάτι

δόξα

κομμάτι

συχνά

γκρίνια

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΠΡΟΒΑ

Προετοιμασία χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης στο Θέατρο Απόλλων Σύρου

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Σύννεφα στον ουρανό...

Σημερινές εικόνες από το λιμάνι του νησιού μας








ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Βίντεο της UNICEF για τα Δικαιώματα των Παιδιών Τα κινούμενα σχέδια για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι μια πρωτοβουλία της UNICEF με στόχο να ενημερώσει το κοινό παγκόσμια για τα δικαιώματα των παιδιών. Το κάθε σύντομο σποτ που δημιουργήθηκε μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, με τη συνεργασία πολλών γνωστών στούντιο κινουμένων σχεδίων, απεικονίζει ένα δικαίωμα που περιγράφεται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, όπως η εκπαίδευση, η προστασία από την παιδική εργασία, η ελευθερία έκφρασης κ.α. Όλα τα σποτ είναι χωρίς λόγια, προκειμένου να περάσει το μήνυμα για τα δικαιώματα σε όλους, ανεξάρτητα από τη γλώσσα που μιλάει. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά από τα καλύτερα τέτοια βίντεο που έχουν δημιουργηθεί.
Μη Διάκριση (άρθρο 2)

Οικογένεια (άρθρο 5)
  Ταυτότητα (άρθρο 8)
  Εκπαίδευση (άρθρο 28)
Προστασία στις ένοπλες συρράξεις (άρθρο 38)
  Προστασία από κακομεταχείριση (άρθρο 19)
  Ελευθερία έκφρασης (άρθρο 13) Ελευθερία σκέψης (άρθρο 14)

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

ΚΑΘΕΤΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ

Λύσε κάθετα
356χ8=              589χ48=                    6.792χ759=    

4.987χ 57=       8.467 χ586=               671χ608=

ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ -ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ

Μετάτρεψε τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές:

Αποτέλεσμα εικόνας για εξεταστικη περιοδος αστειες εικονες
  • ενημέρωση των πολιτών= ενημερώνω τους πολίτες
  • αντιμετώπιση των συνεπειών=
  • απαγόρευση του καπνίσματος=
  • απομάκρυνση των κατοίκων=
  • το σκοτείνιασμα του ουρανού=
  • οι ερωτήσεις των παιδιών=
  • ο κίνδυνος της γης=
  • η αδιαφορία των μεγάλων

Μετάτρεψε τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές:
  • η οικογένεια ταξιδεύει=το ταξίδι της οικογένειας
  • οι πληροφορίες συγκεντρώνονται=
  • η Μαρία θυμώνει=
  • ο δάσκαλος ρωτά
  • τα παιδιά απαντούν=
  • η λέξη σχηματίζεται=
  • διακόπηκε το ρεύμα=

ΠΡΟΠΑΡΟΞΥΤΟΝΑ ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΣΕ -ΟΣ

ΚΛΙΝΕ ΤΑ ΠΡΟΠΑΡΟΞΥΤΟΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΕ -ΟΣ
(πρόσεξε οι σύνθετες λέξεις δεν κατεβάζουν τόνο)-μπορείς να το κάνεις και προφορικά

ο άνθρωπος , ο δήμαρχος , ο δάσκαλος , ο σύλλογος

ο ανεμόμυλος , ο παραπόταμος , ο ποδηλατόδρομος

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Μια τρυφερή ιστορία αγάπης με τη χρήση της τεχνολογίας...

Χρησιμοποιώντας Laptop, κινητά, tablets μα πάνω απ' όλα μοιράζοντάς τα με τους φίλους μας μπορούμε να φτιάξουμε μικρά θαύματα...



1. Να  γράψετε  τον  Παρατατικό  και τον Αόριστο:
Ενεστώτας
Παρατατικός
Αόριστος
εγώ κλειδώνω


εγώ αφήνω


εγώ κλείνω


εγώ γυρίζω


εγώ πλένω



2.Να γράψετε  τις  φράσεις  στον αντίθετο  αριθμό:

Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
Ο τίμιος άνθρωπος


Οι δυνατές  βροχές
Η σκοτεινή αποθήκη


Οι τακτικοί μαθητές
Ο πέτρινος τοίχος


Τα άσπρα περιστέρια

3. Να γράψετε την Ονομαστική και  Γενική Πληθυντικού:

Ονομαστική Ενικού
Ονομαστική
Πληθυντικού
Γενική Πληθυντικού
ο άντρας
οι
των
ο εργάτης
οι
των
ο μανάβης
οι
των
ο ήρωας
οι
των
ο νοικοκύρης
οι
των
ο τιμονιέρης
οι
των
ο τραυματίας
οι
των


1.Σκέψου και  γράψε  πως  λέγεται  αυτός  που:

κολυμπά:   ________________________
προπονεί:_________________________
καλλιεργεί:________________________
ζυμώνει:__________________________

2. Να γράψετε  στον  Ενικό αριθμό τις  προτάσεις:

Βλέπουμε  απ’ τα παράθυρά μας  τους διαβάτες.
_________________________________________
Τα ρούχα των ναυτών είναι άσπρα.
_________________________________________
Τα χέρια των τιμονιέρηδων κρατούν γερά το τιμόνι.
__________________________________________



3. Να κλίσετε το ουσιαστικό «ο βαρκάρης»:



Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
Ονομαστική
ο βαρκάρης
οι βαρκάρηδες
Γενική


Αιτιατική


Κλητική


ΜΕΤΟΧΕΣ-ΑΡΘΡΑ

1. Nα βάλετε τα άρθρα  (της για τον ενικό και τις, στις για τον πληθυντικό):

Η ζώνη  ____ φούστας .
Μη  χτυπάτε  δυνατά  ___  πόρτες.
Τα  παγκάκια ___  πλατείας  είναι  ξύλινα.
Αφήστε  τα  πράγματα  πάνω  ________ καρέκλες.

2.Να  γράψετε  τη  γενική  Ενικού  και  Πληθυντικού:

Ονομαστική Ενικού
Γενική Ενικού
Γενική Πληθυντικού
ο μαθητής
του μαθητή
των μαθητών
ο νικητής


ο αγοραστής


ο αετός


ο καιρός


ο πελαργός



3.  Να  γράψετε  τις  μετοχές  των  ρημάτων :


Ενεργητική φωνή
Παθητική φωνή
χτυπώ
χτυπώντας
χτυπημένος,η,ο.
νικώ


πεινώ


σταματώ


κερδίζω
κερδίζοντας
κερδισμένος,η,ο.
γυρίζω


ανάβω


πληρώνω