Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

ΑΛΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ-ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ-ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ

1) Μπορείς να συμπληρώσεις το πρώτο μέρος των παρομοιώσεων.

………………………………………. σαν το κερί.
………………………………………. σαν το λεμόνι.
………………………………………. σαν παπαρούνα.
………………………………………. σαν ξυράφι.

2)Να μεταφέρεις τις παρακάτω προτάσεις στον άλλο αριθμό, κάνοντας μόνο όποιες αλλαγές κρίνεις απαραίτητες.

  • Γιατί χτυπάς το κουδούνι;
………………………………………………………………………………….
  • Πρέπει να βοηθάτε τους άλλους, όταν σας το ζητάνε.
………………………………………………………………………………….
  • Χτες μελετούσα όλο το απόγευμα.
………………………………………………………………………………….
  • Το ποτάμι ολοένα κυλάει, κυλάει.
………………………………………………………………………………….
  • Μας τραγουδάτε άλλο ένα τραγούδι;
………………………………………………………
  • Κουβαλούσε μόνος του όλα τα πράγματα.
…………………………………………………
3) Να ξαναγράψεις τις προτάσεις στον παρατατικό.

  • Η μητέρα κεντά το μαντίλι.
…………………………………………………
  • Ρουφώ το γάλα μου με το καλαμάκι.
………………………………………………
  • Βουτάς στη θάλασσα χωρίς μάσκα;
…………………………………………………
  • Τρυπούν με καρφιά τον τοίχο.
……………………………………………
  • Πουλάτε το αυτοκίνητό σας;
…………………………………………………………
  • Κρεμούμε τις σημαίες στους τοίχους.

           ……………………………………………………
4) Να βάλεις τα ρήματα των παρενθέσεων στο σωστό πρόσωπο του ενεστώτα.

Το μάθημα ξεκινά (ξεκινώ). Η δασκάλα …………………….. (ρωτώ) τους μαθητές κι εκείνοι …………………………… (απαντώ). Ο Μένιος ………………………. (κοιτώ) από το παράθυρο τα πουλιά που ……………………….. (πετώ). Την ώρα της ζωγραφικής τα παιδιά ………………………… (γελώ) και …………………… (κολλώ) τις ζωγραφιές τους στον τοίχο. Όταν ………………………… (χτυπώ) το κουδούνι, τα παιδιά ………………….. (ορμώ) στην αυλή για παιχνίδι.

v  Να ξαναγράψεις το παραπάνω κείμενο βάζοντας τα ρήματα στον παρατατικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: